МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА


porada p003

1.   Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту  Вашого життя. Створіть у собі вчителя!

2.   Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.

3.   Умійте поважати кожного здобувача освіти і бачити в ньому особистість.

4.   Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.

5.   Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.

6.   Будьте справедливими, розумійте своїх дітей.

7.   Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.

8.   Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.

9.   Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.

10. Хай завжди здобувачи освіти бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.

11. Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій Ваших колег.

12. Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках зі здобувачами освіти.

УСПІХІВ ВАМ!!!

 

Вимоги до уроку теоретичного навчання

Загально-педагогічні вимоги до уроку

1.                 Пріоритет особистості здобувача освіти в організації  освітнього  процесу.

2.                 Врахування вікових та індивідуальних особливостей  здобувачів освіти.

3.                 Орієнтація  на процес  навчання.

4.                 Орієнтація на особистісні  досягнення  здобувачів освіти.

5.                 Тривимірне навчання.

6.                 Створення емоційно-актуального фону уроку.

7.                 Педагогічний такт і культура мови.

8.                 Пізнавальна самостійність здобувачів освіти.

9.                 Чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку.

10.            Безперервний  поступ.

 

Дидактичні вимоги до уроку

1.           Раціональне використання кожної хвилини уроку.

2.           Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання.

3.           Використання активних методів навчання.

4.           Зв’язок  з раніше вивченим, досвідом, набутим здобувачами освіти.

5.           Формування  вмінь дітей самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.

6.           Індивідуалізація, диференціація  та інтенсифікація навчального процесу.

7.           Використання на рівні з предметами, що традиційно склалися, комплексних дисциплін.

8.           Використання сценарних варіантів уроків, які забезпечуються різноманітними носіями інформації.

9.           Заохочення  прагнень дітей знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.

10.      Організоване закінчення  уроку.

 

Психологічні вимоги

1.           Врахування психологічних особливостей кожного здобувача освіти.

2.           Нормальний  психічний  стан і стійкий настрій викладача і здобувача освіти.

3.           Розумна вимогливість і доброзичливість викладача до здобувача освіти.

4.           Педагогічна етика і психологічний такт.

 

Гігієнічні вимоги

1.           Температурний  режим.

2.           Норми освітлення.

3.           Провітрювання.

4.           Відповідність нормативам шкільних меблів.

5.           Чергування видів навчальної роботи і різноманітність методів навчання.
 
 
 

  

 План роботи МК викладачів природничо-математичних та інформаційних дисциплін

на 2020-2021 н.р. 

 

Методична проблема навчального закладу

 «Вдосконалення змісту, форм і методів навчання для формування професійних компетентностей здобувача освіти, розвитку його творчих здібностей, соціальної адаптації».

 

Науково-методична проблема МК:

Підвищення ефективності та якості освіти шляхом впровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів

 

Голова МК: викладач хімії, біології, географії, екології, економіки, викладач вищої категорії,  «Старший викладач» Чорномаз Тетяна Миколаївна

Науково-методична проблема: «Використання планшетів і смартфонів у навчанні»

 

 

Члени МК:

Викладач біології, викладач вищої категорії, «Викладач –методист» Ніжнік Надія Олександрівна

Науково-методична проблема: «Формування різних видів компетентності під час вивчення біології»

Викладач математики, інформатики,  викладач ІІ категорії  Бурчак Дмитро Васильович

Науково-методична проблема: «Використання проектних технологій під час проведення уроків математики інформатики та інформатичних технологій»

 

Викладач математики, викладач  вищої категорії, «Викладач –методист» Лисюк Валентина Володимирівна

Науково-методична проблема: «Диференційоване навчання на уроках математики та його роль у пізнавальній діяльності учнів»

 

Викладач фізики, математики, інформатики викладач  Підвисоцька Олена Василівна

Науково-методична проблема:

«Створення проблемних ситуацій на уроках математики – основа логічного мислення учнів»


Мета роботи методичної комісії викладачів природничо-математичних та інформаційних дисциплін:

 

o   впровадження інноваційних технологій навчання, використання найбільш доцільних форм і методів навчання;

 

o   забезпечення безперервного удосконалення якості викладання, підвищення рівня проведення уроків;

 

o   розвиток творчих здібностей учнів для успішного оволодіння іншими освітніми галузями знань і забезпечення неперервної освіти;

 

o   створення оптимальних умов для розвитку та самореалізації учнів;

 

o   формування бажання і уміння вчитись;

 

o   виховання потреб до навчання упродовж усього життя, свідомого ставлення до навчальної праці;

 

o   інтелектуальний розвиток учнів, виховання позитивних рис характеру.

 

 

Завдання методичної комісії  викладачів природничо-математичних та інформаційних дисциплін на 2020-2021 н.р.:

 

1. Роботу МК спрямувати на підвищення ефективності уроку

2. Продовжувати роботу з творчими  дітьми.

3. Сприяти розвитку творчих здібностей учнів.

4. Використовувати ІКТ у навчально-виховному процесі.

5. Застосовувати інноваційні форми та методи навчання.

6.Удосконалювати навики змішаного навчання.

 

№ з/п

Зміст засідань

Відповідальний

Термін

проведення

І засідання

Тема: Вдосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчального процесу в 2020-2021 н.р.

1.

Аналіз роботи методичної комісії за 2020-2021 н.р.

Чорномаз Т.М.

Серпень -вересень

2.

Вивчення нормативних документів про загальну і спеціальну освіту.

Чорномаз Т.М.

3.

Обговорення індивідуальних проблемних тем викладачів методичної комісії.

Чорномаз Т.М.

4.

Огляд новинок науково-методичної, психологічної та педагогічної літератури.

бібліотекар

5.

Затвердження плану роботи методичної комісії на 2020-2021н.р.

Чорномаз Т.М.

Члени МК

6.

Затвердження тематично-поурочних планів членів МК

Чорномаз Т.М.

Члени МК

7

Затвердження планів роботи кабінетів

Чорномаз Т.М.

Члени МК

 

8

Ознайомлення з новими нормативними документами (постанова «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»

Чорномаз Т.М.

Робота між засіданнями

1.

Перший урок

Члени МК, класні керівники

1 вересня

2.

Корекція календарних планів згідно програмних вимог

Члени МК

вересень

3.

Робота з фаховою літературою та електронними підручниками відповідних предметів та онлайн-платформами

Члени МК

Протягом року

4.

Продовження роботи по накопиченню матеріалів на блогах і сайтах викладачів МК

Члени МК

Протягом року

5

Проведення зрізу знань  з математики, фізико-астрономічного модуля, хімічного модуля, географічного модуля, біолого-екологічного модуля, інформатики. Аналіз результатів.

Чорномаз Т.М.

Члени МК

вересень

6

Організація консультацій для учнів, які складатимуть ЗНО з математики

Члени МК

Протягом року

7

Проведення відкритого уроку з математики

Бурчак Д.В.

жовтень

ІІ засідання

Тема: Актуальність використання проектних технологій в практиці сучасного педагога

1.

Онлайн-засідання на тему: «Проектні технології на сучасному уроці»

Члени МК

Листопад

2.

Використання проектних технологій під час проведення уроків фізики

Підвисоцька О.В.

3

Ефективність онлайн-навчання на уроках математики

Лисюк В.В.

3.

Формування різних видів компетентності під час вивчення біології

Ніжнік Н.О.

Робота між засіданнями

1.

Перегляд матеріалів на освітніх інтернет-ресурсах

Члени МК

листопад

2.

Обговорення з членами МК процесу проведення олімпіад з предметів або написання творчих робіт

Чорномаз Т.М.

Члени МК

 

 

листопад

 

 

 

 

3.

Створення он-лайн тестів, робота з інтернет-ресурсами

Члени МК

листопад

4.

Робота над проблемними питаннями

Члени МК

листопад-грудень

5

Підготовка завдання для проведення директорських контрольних робіт

Члени МК

грудень

ІІІ засідання

Тема: «Використання планшетів і смартфонів у навчанні»

1.

Використання програми Trello: середовище для командної та індивідуальної роботи

Чорномаз Т.М

 

січень

2.

Мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань, в процесі пізнавальних ігор та ігрових ситуацій

Ніжнік Н.О.

3

Форми та методи роботи, що використовуються на уроках фізики

Підвисоцька О.В.

4.

Використання сучасних онлайн-сервісів для вивчення інформатики

Бурчак Д.В.

 

Робота між засіданнями

1

Корекція календарних планів згідно програмних вимог

Чорномаз Т.М.

Члени МК

січень

2.

Підготовка та проведення предметних тижнів відповідно до затвердженого графіку

 

Члени МК

 

 

Протягом року

 

IV засідання

Тема: Шляхи вдосконалення роботи викладачів, щодо підвищення ефективності в набутті учнями міцних знань, освітніх компетенцій

1.

Формування різних видів компетентності під час вивчення біології

Ніжнік Н.О.

 

березень

2.

Застосування наочності при формуванні інформатичних компетентностей учнів

Бурчак Д.В

3.

Формування життєво важливих компетенцій на уроках фізики та математики

Лисюк В.В.

4.

Організація співпраці учнів онлайн

Чорномаз Т.М.

Робота між засіданнями

1.

Взаємовідвідування уроків членами МК

 

 

Члени МК

 

Березень-травень

2.

Тренувальні заняття для учнів, які складатимуть ЗНО

Члени МО протягом семестру

3.

Формування матеріалів роботи методичної комісії

Чорномаз Т.М.

4.

Контроль якості математичних знань учнів

Лисюк В.В., Підвисоцька О.В.

V засідання

Тема: Про підсумки роботи МК в 2020-2021 н.р.

1.

Новинки науково-методичної, психологічної та педагогічної літератури.

Пархоменко Г.О.

травень

2.

Пропозиції та побажання членів методичної комісії природничо-математичного циклу, обговорення плану роботи на 2021-2022 н.р.

 

Члени МК

3.

Діагностичне анкетування

Чорномаз Т.М.


 

 

Підготувала голова МК викладачів

природничо – математичних

та інформаційних дисциплін

викладач  вищої категорії, «Старший викладач»

Чорномаз Т.М.

 


Готуємося до нового навчального та непередбаченого 2020-2021 року 


 
"Відкриття приходять лише до тих, хто готовий до їх розуміння"
                               Л. Пастер


НАВЧАННЯ ПРОДОВЖ ЖИТТЯ
 
 











Я не зупиняюся на досягнутому.....

"Немає прагнення більш природнього, ніж прагнення до знання"
                                                        М. Монтень









Безперервне навчання - це процес росту освітнього потенціалу особистості протягом життя.
Отже, продовжую рости!
В березні 2020 року успішно підвищила кваліфікацію під час інтернет-конференції "Інтернет-ресурси у навчальному процесі" та набула професійні, інформаційно-комунікаційні, цифрові, управлінські компетентності, а також отримала практичні і теоретичні знання та навички згідною темою ще одного вебінару "Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину".
В квітні 2020 року брала участь у вебінарі деотримала теоретичні знання та навички за темою "Магічна мова хімії". Отримала сертифікат про успішне створення та використання у своїй роботі інтерактивних онлайн-тестів. Дистанційно підвищила кваліфікацію за напрямами "психологія", "практичні прийоми" на вебінарі "Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання", а також підвищила кваліфікацію за напрямами "ІКТ", "практичні прийоми" під час вебінару "Розробка мобільних додатків у безкоштовних конструкторах".
Дистанційно підвищила кваліфікацію за темою "Дистанційне навчання за допомогою ClassDojo для учителів, учнів та їх батьків" 

 







В 2018 році перейшла на нову сходинку в своєму розвитку та своїй роботі і стала членом експертної комісії з оцінки рівня якості олімпіадних завдань. Дійсно нова, цікава, відповідальна частина роботи мене очікувала, але цей час моєї праці не пройшов дарма.





     
 Познайомилися з новою неменш цікавою освітньою платформою "Уміти" - це новий спосіб розвитку, тут зібрано чимало живих інновацій, на пошук яких завжди не вистачає часу, новий формат швидкого професійного розвитку не просто навчає, а одразу дає можливість впровадження  нових ідей та технологій в роботу й повсякденне життя. Завдяки пройденим міні-курсам я навчилася організовувати співпрацю учнів онлайн, удосконалила організацію та використання  проектного навчання та використання QR-кодів у навчанні. Навчилася швидко орієнтуватися в освітніх трендах, розвивати життєві навички за допомогою тренінгових вправ та використовувати універсальні тренінгові вправи у навчанні, навчилася орієнтуватися в методиці проведення тренінгів та розробляти інтерактивні навчальні матеріали. А саме головне  для наших дітей, навчилася використовувати планшети і смартфони у навчанні (бачити і показувати дітям користь використання гаджетів) та створювати незвичні речі на уроках та позаурочних заходах, наприклад доповнену реальність. 










ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНА ДЕКАДА
ПЛАН ДЕКАДИ 

ЗВІТ ПРОВЕДЕНОЇ ДЕКАДИ 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО БРЕЙН-РИНГУ



Всеукраїнський вебінар на тему "Практичне використання сучасних педагогічних технологій"










ЗВІТ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ


 МЕТОДИЧНИЙ РИНГ "СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ"

 ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО МЕТОДИЧНОГО РИНГУ


















 
ВИСТУП НА ОБЛАСНОМУ СЕМІНАРІ ВИКЛАДАЧІВ МАТЕМАТИКИ НА ТЕМУ: "ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ"

ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: "ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ"

















ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: "ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ХІМІЇ"


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Вітаю Вас на сторінках свого блогу! Я  хочу поділитись з Вами своїм педагогічним досвідом та методичним надбанням.  Сподіваюся, що Ви...